Personalia | ||
---|---|---|
Naam | : | Debbie van der Hofstede |
Geboortedatum | : | 29-08-1967 |
Geslacht | : | Vrouwelijk |
Burgerlijke staat | : | Gehuwd, 1 kind |
Inzetbaar als | : | Onderwijsconsultant, interim-manager, trainer |
Profielschets | ||
---|---|---|
Debbie van der Hofstede laat zich typeren als een gedreven persoon met een groot invoelend vermogen. Zij is rustig van aard, helder in haar communicatie en zowel weloverwogen als doortastend in haar handelen. Zij stelt kritische vragen waarbij zij de antwoorden gebruikt voor het maken van heldere analyses. Zij gaat hierbij op een professionele manier weerbarstigheden niet uit de weg teneinde tot een goed resultaat te komen. Zij houdt op een geaccepteerde manier mensen een spiegel voor. Zij doet dit om mensen en organisaties te laten groeien en het resultaat gezamenlijk te borgen. Zij weet wat er speelt in ‘onderwijsland’ en kan vanuit verschillende perspectieven kijken naar dit domein. Debbie is een verbinder en weet vanuit haar inspirerende en ook overtuigende manier van doen draagvlak te creëren. Daarnaast vindt zij het een uitdaging te zoeken naar nieuwe kansen en antwoorden op hulpvragen. |
Specialismen | ||
---|---|---|
Domeinen
|
Opleidingen en trainingen | |||
---|---|---|---|
Opleidingen | Diploma | ||
Pedagogische Academie | Bevoegd leerkracht | 1991 | Ja |
Opleiding Interne Begeleider Hogeschool Windesheim | 1998 | Ja | |
Speciaal Onderwijs met specialisatie 'het jonge kind' Hogeschool Windesheim / Ichtus Pabo | 1997 | Ja | |
Trainingen en cursussen | |||
Impuls, Leuvenheim | Oplossingsgericht leidinggeven | 2009 | |
De Baak | De professional als Coach | 2008 | |
Impuls | Oplossingsgericht coachen | 2007 | |
Diverse cursussen | Klassenmanagement, psychopathologie, spelbegeleiding en coaching | 1995 - 1998 |
Lidmaatschappen / nevenactiviteiten | ||
---|---|---|
|
Branchekennis | |||
---|---|---|---|
Branche | Ervaringsjaren | ||
Onderwijs | 20 jaar | ||
Welzijn | 15 jaar |
Werkervaring ‘Ouders en School’ | ||
---|---|---|
Directeur-eigenaar zomer 2011 tot heden
|
Werkervaring ‘Meetings and Matters’ | ||
---|---|---|
Directeur-eigenaar zomer 2009 tot heden
|
Werkervaring Onderwijs | ||
---|---|---|
Locatieleider van Pedologisch Instituut / Cluster 4 school 'De Brug', Leiden 2007 - 2009 Naast de going-concern als locatieleider heb ik de volgende acties ingezet
Directeur van Speciale Basisschool 'De Marke' Leiden 1999 – 2007 In periode 2004 – 2007 directeur In periode 1999 – 2004 adjunct-directeur In deze periode was ik verantwoordelijk voor alle personele, materiele, financiële en leerlingzaken. Zowel intern als extern ben ik altijd een activator geweest. Veel tijd heb ik altijd gemaakt in het ontvangen van ouders bij intake/kennismaking, het spreken met ouders bij zorgen/hulpvragen of crisis maar ook contact houden bij formele en informele momenten. Voor het personeel heb ik aandacht geschonken aan het optimaliseren van hun talenten en waarde die dat kon hebben voor de organisatie. Dat heeft geresulteerd in het nader definiëren van taken en functies, het delegeren van verantwoordelijkheden en het opzetten van een nieuwe directiestructuur. Aangezien er steeds meer kinderen met psycho-sociale problematiek binnen de school kwamen en wij een antwoord wilden geven op hun hulpvraag en hun ouders wilden helpen in hun hulpvraag in de begeleiding van hun kind hebben wij daarnaast een duo-functie gecreëerd: speltherapeut en ouderbegeleider. Deze functie hebben wij later ook extern aangeboden. Als schoolleider heb ik actief geparticipeerd in het Leidse Project 'Meer Kansen met Ouders' van de gemeente Leiden, 2005 – 2007. Dit heeft tot een hoge ouderbetrokkenheid (ondermeer via OR en MR) geleid. Eén van de resultaten is de definiëring van de taak en benoeming van een oudercoördinator. SBO De Marke is als 'expertisecentrum' in Leiden op de kaart gezet door het aanbieden van dyslexie-onderzoek en behandeling, speltherapie en ouderbegeleiding, Kanjertraining, het werken met Ontwikkelingsperspectief en een module Video- interactiebegeleiding. Met ondermeer Marc Vieten als andere SBO directeur in Leiden deel genomen aan verschillende projecten en overleggen bij WSNS (resultaten: aanbod diensten naar basisscholen, ontwikkelen competentieprofielen, voorbereiding fusie 3 SBO’s). Nevenactiviteiten binnen de functie:
Freelance docent (module 'het jonge kind') aan de Hogeschool INHolland (PABO in Oegstgeest en de Hogeschool Fontys (PABO) in Amsterdam. 1991-1999 In deze tijd ben ik van groepsleerkracht in het regulier en speciaal onderwijs en andere taken in het speciaal onderwijs doorgegroeid naar ambulant begeleider en in 1998 locatieleider van geworden van een basisschool in Leiden. |